Case

TU Delft zocht een Reactor Operator en wilde meer naamsbekendheid bij de MBO4-doelgroep

Wij kwamen in contact met de TU Delft voor de werving van MBO4-personeel. Met een gerichte campagne op Facebook en Instagram bereikten we mbo4-talent. Doorlopend optimaliseerden we de advertenties, wat leidde tot een succesvolle invulling van de vacature.

65K
Bereik bij
doelgroep
13
Kandidaten
op gesprek
1/1
Vacatures
vervuld
Aanpak

Een unieke functie vereist een unieke aanpak!

Voor het Reactor Instituut Delft (RID) van de TU Delft hebben we een Reactortechnicus geworven. Deze rol combineert het nauwkeurig monitoren van de onderzoeksreactor met technisch onderhoud en de ontwikkeling van innovatieve meetinstrumenten.

Om geschikte kandidaten te bereiken, hebben we een doelgroepanalyse uitgevoerd. Op basis van deze inzichten hebben we vacaturevideo’s gemaakt op locatie die specifiek aansloten bij de doelgroep. Met deze video’s hebben we vervolgens geadverteerd op Facebook en Instagram om maximale zichtbaarheid te genereren.

Gedurende de campagne hebben we de resultaten nauwlettend gevolgd en geëvalueerd. Door continu te optimaliseren op basis van de binnenkomende kandidaten en hun profiel, hebben we de wervingscampagne steeds effectiever gemaakt.

Onze partner vertelt

“Waardevol om te kunnen schakelen met een expert in het werven van MBO4-talent”

TU Delft was op zoek naar een Reactor Operator en wilde meer naamsbekendheid bij de MBO4-doelgroep. Toen we Geertje Janssen van TU Delft vroegen naar onze samenwerking, zei ze:

“Onze samenwerking met Extensio heb ik als zeer prettig ervaren. Het was waardevol om te kunnen schakelen met een expert in het werven van MBO4-talent. Extensio toonde zich betrokken en gedreven om de campagne voor ons te optimaliseren. Dit resulteerde in een merkbare stijging van onze naamsbekendheid bij de MBO4-doelgroep, wat een belangrijk doel van de campagne was. Daarnaast is er onlangs een nieuwe collega bij ons is gestart. Wat bijzonder is, is dat hij aangaf dat hij maar liefst door vier mensen getipt was over onze vacature, mede dankzij de video’s die in de campagne werden ingezet. Het meest waardevolle aspect van de samenwerking was voor mij de combinatie van expertise en actief meedenken. Ik zou Extensio van harte aanbevelen wanneer je opzoek bent naar een partner die begrijpt wat nodig is om de MBO doelgroep effectief te bereiken en te activeren.”

“Dit heeft geholpen bij het aannemen van nieuwe medewerkers in een uitdagende branche”

Ook vroegen we Milan van der Horst hoe de samenwerking hem beviel. Milan werkt bij het Reactor Institute Delft (RID).

“We hebben een erg prettige succesvolle samenwerking rondom een wervingscampagne gehad, korte lijnen en snel contact met response. Extensio weet op een goede en actuele manier de juiste doelgroep te benaderen en dit heeft geholpen bij het aannemen van nieuwe medewerkers in een uitdagende branche.”

Samenvatting

Succesvolle werving van MBO4-talent voor TU Delft

TU Delft had moeite om MBO4-kandidaten te bereiken voor de functie van Reactor Operator. Met gerichte recruitment video’s brachten we de functie en werkomgeving op een aantrekkelijke manier in beeld. Dit leidde tot meer zichtbaarheid, 13 sollicitanten en een succesvolle plaatsing, waardoor TU Delft nieuw talent wist aan te trekken in een uitdagende sector.

Vergelijkbare
projecten Bekijk alle cases

Ontdek hoe we andere organisaties succesvol hebben ondersteund in hun wervingsproces met recruitment marketing.

!

Bellen?
Wij zitten klaar.

085 – 043 69 50

?

Meer weten?
We reageren snel.

Stuur ons een e-mail

West-Kinderdijk 122v
2953 XW Alblasserdam

Routeplanner

person icon

Heb je een vraag? Stel hem gerust!

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Privacyvoorwaarden