Ontdek hoe we andere organisaties succesvol hebben ondersteund in hun wervingsproces met recruitment marketing.
Na 2 jaar moeizaam werven, vond Blomsma binnen 7 weken 2 nieuwe monteurs!
Bij Blomsma Signs & Safety stond de vacature van Monteur Veiligheidssignalisatie al 2 jaar lang open. De krappe arbeidsmarkt vraagt om een frisse aanpak en daarvoor werden wij ingeschakeld. We maakte een wervingsstrategie voor op social media en namen verschillende recruitment video’s op.
collega's
Een frisse uitdaging over de grens
Na een succesvolle campagne in Groningen voor Blomsma, kregen we een nieuwe uitdaging: twee vacatures voor Monteur Veiligheidssignalisatie in Bunde (Duitsland). Om de juiste doelgroep aan te spreken, lieten we een Duitse collega aan het woord in de video’s.
Na het opnemen van de recruitmentvideo’s herschreven we de vacatureteksten en creëerden we advertenties voor Facebook en Instagram. Blomsma wilde zelf de sollicitanten opvolgen, dus startten we de campagneperiode met een online kick-off. Tijdens deze sessie gaven we een rondleiding door ons ATS-systeem Recruitee, waarin Blomsma de sollicitanten kon beheren, en bespraken we de campagnestrategie.
Zodra de campagnes live gingen, evalueerden we elke twee weken de resultaten tot de vacatures waren ingevuld. Het resterende budget werd vervolgens gereserveerd voor een nieuwe campagne.

“Luisterend, meedenkend, adviserend en daadkrachtig!”
“Na 7 weken campagne met Extensio zijn er 2 nieuwe collega’s gestart, nadat wij 2 jaar lang moeite hebben gehad de vacatures goed in te vullen. De samenwerking tijdens de recruitment marketingcampagne verliep prima, er wordt goed meegedacht. Het resterende marketingbudget wordt ingezet in een nieuwe campagne, top! Hoe? Luisterend, meedenkend, adviserend en daadkrachtig!”

Opnieuw een effectieve aanpak
Met een gerichte recruitment marketingstrategie en sterke videoadvertenties vonden we binnen 7 weken 2 monteurs voor Blomsma. De aanpak sloot perfect aan bij de doelgroep en was opnieuw effectief.
